Starlancer Space Combat, jocul de la tastatura
 

Starlancer Game
Jocul de la tastatura

Control devices(continuare)

Regimul armelor si munitiilor
Tunuri : navele au in dotare tunuri pereche(unul
pe fiecare
aripa, din acelasi tip), laser sau cu proiectile(3000); in functie
de clasa navei, exista montate o pereche sau doua perechi
(tipuri)
diferite; tunurile din aceeasi pereche pot fi actionate
simultan sau alternativ; fiecare pereche se poate folosi separat
ori impreuna cu cealalta - functia-i utila mai ales la navele dotate
cu blind-fire ce actioneaza numai pt. una sau cealalta dintre
perechile de tunuri.
Rachete : pe intradosul(dedesubtul) aripilor sunt mai multe
Starlancer - Utilizarea tastaturii
(3 ... 8) hardpoints(puncte de fixare) pentru rachete si combustibil suplimentar pt. fortaj ; fiecare rezervor
atasat navei aduce un plus de 50 de secunde la timpul de fortaj. Cu doua exceptii - Screamers si Solomon de
tip dumb-fire respectiv fire-&-forget - toate rachetele au nevoie de un timp de localizare si fixare a tintei; poti
lua cu tine atatea rachete cate au loc pe hardpoints, in afara de Jackhammer-e din care ai voie maxim trei.
Contramasuri : sunt puse mai mult pt. impresia artistica; chiar si in hard mode, rachetele inamice rusesti -
probabil si-n viitor la fel ca mai 'nainte, Made in Romania - abia daca-ti zgarie vopseaua.
Space - fire guns(tragi cu tunurile) ; D - full guns(activeaza toate tunurile sau, la urmatoarea apasare, perechea
initiala, stabilita cu F) ; F - gunnery display (selecteaza una sau alta dintre perechile de tunuri) ; G - toggle blind-
fire(activeaza/dezactiveaza blind-fire) ; H - synchronize guns(sincronizeaza sau alterneaza tunurile din aceeasi
pereche, ca sa fie eficace le lasi sincronizate). M - missile display(pune pe display rachetele din hardpoints);
parantezele unghiulare stanga si dreapta, < respectiv > - rotate missile left & right (selecteaza racheta ce
urmeaza a fi lansata); Z - launch missile(lanseaza racheta); V - countermeasures(lansare contramasuri,
daca crezi ca te plictisesti).
Localizarea tintelor
C - target nearest enemy(tinta inamica cea mai apropiata) ; E - next enemy target (apasand de mai multe ori
afiseaza, pe rand, tintele inamice) ; Shift+E - previous enemy target(afiseaza tintele inamice in sens invers);
R - next subtarget(
afiseaza structuri ale navelor capitale inamice - motoare, generatoare de forta, turele, ...);
Shift+S - previous subtarget(afiseaza in sens invers subtintele) ; T - target torpedo(afiseaza consecutiv
torpiloarele - torpedo bombers - si torpilele). W - next friendly target(tintele aliate afisate consecutiv) ;
Shift+Q - previous friendly target(tintele aliate in sens invers) ; Y - target nearest friendly(tinta aliata cea
mai apropiata).
Altele
La inceputul misiunii, imediat ce iesi din nava-baza, tastezi : Shift+D(damage display locked - afiseaza starea
de functionare/avariile navei), Shift+G(gunnery display locked - afiseaza starea tunurilor), Shift+P(powerball
display locked - afiseaza distributia puterii spre sistemele navei), Shift+X(wing status display - afiseaza starea
celor sase nave ale escadrilei(patrulei) din care faci parte, M(missile display), G(toggle blind-fire).
Apoi, la scurt timp, cand auzi Prepare to jump sau You're ready to jump out si vezi o iconita palpaind in
mijlocul display-ului, faci saltul catre navpoint (coordonatele misiunii) apasand J(jump); urmeaza misiunea
(in timpul careia poti avea si alte salturi) apoi, odata revenit in apropierea navei-baza, aterizezi automat
apasand F8 dar numai dupa auzul in casti a indemnului
la aterizare - Initiate landing procedure sau OK pilot, let's
land ori asemanator.
F12
- Eject - te catapultezi cand nava e grav avariata si in
pragul distrugerii.
Cifrele 1 pana la 8 reprezinta camere video ce ofera diverse
perspective : 1 - front camera - imaginea din fata navei; apa-
sand-o repetat schimbi perspectiva de joc : chase view(din
spatele navei), cockpit view(ca pilot in interior), display view
(fara nava, fara cockpit); 2, 3, 4 - rear(spate), left(stanga),
right(dreapta) camera - sunt utile la zborul in formatie stransa
si silentioasa in spatiul inamic, sa nu te ciocnesti ; 5,7 - vederi
ale navei proprii(din exteriorul ei); 6 - target camera - vezi
tinta(inamica sau aliata) din apropierea ei ; la 6 si 7 poti
schimba punctul de vedere folosind comenzile de zbor
(sagetile sus, jos, stanga, dreapta); 8 - missile camera - pusa
pe racheta, confirma urmarirea si distrugerea tintei.
.
 
 
 
   
 
 
   
Garaju' lui Mike