Starlancer Space Combat, instrumente de bord, head-up display
 

Starlancer Game
Instrumente de bord

Head-up Display(continuare)

La stanga sus pe ecran ai Communication Display - unde
apare apoi dispare chipul(casca) celui ce se aude in difuzoare.
Iconitele de sus arata astfel : Match speed(ai viteza egala cu a
tintei), Smart targeting(selecteaza automat o tinta, e inutil),
Enemy missile lock(ai fost pictat, o racheta inamica te-a
fixat, vine cu bipuri de avertizare si cu atentionare din partea
navigatorului Moose, lansezi contramasuri), Enemy target
lock
(esti in vizorul inamicului, vine cu bipuri si avertizare),
Afterburners(timpul ramas pt. fortaj), Countermeasures
(nr. de contramasuri disponibile, initial 29), Killboard(inamici
Starlancer Head-up Display
distrusi), Reverse thrust(mers inapoi), Cloak ship(stealth, numai pt. Shroud), ECM(electronic
countermeasures, inutile, sug multa energie). Eject - cand apare, odata cu avertizarea navigatorului,
te catapultezi urgent. Jump - faci saltul spre navpoint - coordonatele(centrul) misiunii.
In partea centrala a ecranului ai chestiile cele mai importante pt. dogfight. Sunt doua arce de cerc dublate de
liniute orizontale. Cel din stanga indica Set speed=viteza navei setata cu butoanele accelerate S/decelerate X
si Actual speed=viteza reala ce ajunge, cu o scurta intarziere cauzata de inertia navei si raspunsul motoarelor,
la valoarea celei setate, dar numai daca puterea e egal distribuita intre sisteme si nava nu-i avariata la motoare;
altfel, cele doua viteze difera, la fel si cand intri in fortaj(viteza maxima absoluta a navei).
Arcul din dreapta - Weapons energy - arata energia disponibila pt. tunurile laser; ea scade cu fiecare foc
(fascilul) tras, cel mai lent cand energia e maxim distribuita la tunuri.
In mijloc ai Targeting reticle(reticulul tintei, catarea), ca un trifoi cu patru foi; el isi schimba culoarea intr-un
oranj intens atunci cand se suprapune peste Lead cursor(patratelul rosu), moment cand poti trage cu tunurile
asupra tintei. La blind-fire reticulul sta automat fixat peste cursor pe o suprafata mai mare din ecran (cam intre
arcele de cerc ale vitezelor si energiei). Tinta inamica selectata e incadrata, pe ecran, de un cerc rosu(verde pt.
aliati) ce se rupe in patru arce egale cand nava se apropie; la Basilisk - fighter inamic dotat cu cloaking device
(stealth), cand camuflajul e activat dispare cercul rosu iar
reticulul tintei si blind-fire devin inutile.

Pe un cerc invizibil in jurul reticulului se misca doua
varfuri de sageata orientate radial : unul alb - Nav point
indicator - ce indica directia spre coordonatele (centrul)
misiunii si al doilea - Target direction - ce arata incotro
se afla tinta selectata iesita din ecran - el e rosu pt. inamici
si verde pt. aliati.

In cazul rachetelor fixarea pe tinta selectata incepe cand
ea e vizibila pe ecran, initial sub forma unui cerc rosu seg-
mentat si imprastiat ce se strange in jurul navei si se colo-
reaza in alb - Missile lock ring - dupa un timp specific
fiecarui tip de racheta(2 ... 5 secunde) si odata cu doua
bipuri scurte ce te anunta ca poti lansa racheta. In josul
cercului se afla Range - distanta pana la tinta.
.
 
 
 
   
 
 
E-mail - contact@garajuluimike.ro / Alt e-mail - fmistodie@yahoo.com
WebRO -
http://www.garajuluimike.ro
   
Garaju' lui Mike